torsdag 11 november 2010

Flädern blommar!

Novemberkvällen är mörk och råkall men hunden behöver gå ut. Han bogserar mig längs hala gångar. Rastgården i den närbelägna parken är täckt av isig snö. Medan Tim "läser tidningen" fångas min uppmärksamhet av en stor illgrön buske intill en parklykta. Varför är den så grön fortfarande? De flesta andra träden och buskarna runtomkring har gulnat eller rostat och tappat löven för flera veckor sedan. Jag går närmare. Har du sett, Tim! Flädern har fått fnatt och tror att det är vår! Tänk om man vore en fläder. Suck.

(Ja, jag vet, man får inte, ska inte - men jag kunde inte motstå, förlåt!)

9 kommentarer:

  1. Det låter ju helt otroligt! Var det mitt inne i stan? Jag har björnbärsbuskar som är gröna och fina, that's about it :-)

    Tyra

    SvaraRadera
  2. Fniss... kvisten passar ju perfekt i din vas! Bra att du tog hand om den ;)

    Det har ju visserligen varit varmt, men så varmt... konstigt.

    Ha det, :)

    SvaraRadera
  3. Ibland gör man konst-iga fynd! Kram

    SvaraRadera
  4. Men det finns undantag eller hur ;) Det var tänkt att du skulle ha den helt enkelt!

    Kram på de´/Soffiproppan

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt! Förstår verkligen att du inte kunde låta bli;)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  6. Japp, photoshop cs5 fungerar i Mac, gå in och läs om det och ladda ned en testversion, sedan kan du önska dig det av tomten :)

    SvaraRadera
  7. Här blommar ingen fläder, minus 8 grader och massor med snö.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Jag hade gjort det samma vem skulle kunna motstå en blommande fläder i november?
    Ha en skön helg.
    Annika

    SvaraRadera
  9. Helt otroligt underbart! Självklart kan man inte motstå något sådant och flädern växer ändå hejdlöst - även om du tog en liten "vårfnatt" med dig hem...:)!/Anja

    SvaraRadera