fredag 25 augusti 2017

Attans!

Har legat i influensa en hel vecka nu. Hög feber och värk i hela kroppen. Mitt under intensivaste skördetiden! Inte roligt.

Idag har jag kollat läget i trädgården och inser att jag inte har några sysselsättningsproblem under helgen.





Räddade några kilo tomater som fått rosta på svag värme ett par timmar. Fryser in för senare tillagning, dottern har många bra recept på sin blogg Katinkas Kitchen .
Slängde mot slutet med några chilisar som behöver torka ordentligt innan jag kan göra flakes av dem – Johans favoritkrydda.


Medan jag legat i halvdvala har det ramlat ner lite väta från himlen då och då så hjälp-jag-måste-ut-och-vattna-stressen har jag sluppit.


Johan har varit på uppdrag i Göteborg i veckan men är hemma nu och gnetar på med orangerigolvet. Reportage kommer när han blir klar, kanske i morgon!

11 kommentarer:

  1. Sygdom kommer altid på et stærkt upraktisk tidspunkt, men nu håber jeg du er klar til en aktiv weekend.
    Det ser da ikke ud som om du dør af sult...

    Mange hilsner fra Ulla

    SvaraRadera
  2. Usch då så jobbigt med influensa nu, ja det är väl aldrig trevligt men på sommaren är det extra jobbigt :( Ser att du har ordentligt med tomater, tyvärr har det inte blivit mycket hos mig, Har nog inte skött om dem tillräckligt eller också har det inte varit tillräckligt varmt för dem. Hoppas du kryar på dig nu, kram/Monne

    SvaraRadera
  3. Huff, influensa passer det aldri å få uansett! Flott avling du får, så du får ta det med ro til du er i form igjen. God bedring!

    SvaraRadera
  4. Så mycket härligt att skörda! Krya på dig, det är så himla tråkigt att ligga sjuk och bli hindrad att trädgårdera.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, så mycket godsaker och nyttigheter att ta hand om. Influensa är ingen höjdare, när den än kommer. Tar så mycket ork och kraft när energin behövs till annat.

    Krya på dig!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Huff, så kjedelig med influensa, godt du er bra igjen. Det er så deilig med denne tiden, når matlageret i hagen er på topp. Det ser virkelig deilig ut.

    SvaraRadera
  7. Hej Laila, hoppas du är frisk och kry nu. Du har ju så mycket att skörda. Rosen i min header är en s k POM ros, dvs kommer från rosinventeringen, en gallica som kallas Ullas ros än så länge. Kanske kommer ut i handeln så småningom.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du har nå vært riktig uheldig denne sommeren, to influensaer tar på. Kjedelig når du skal høste inn og ta deg av grønnsakene, luking, høner med mer. Da må det være godt å være flere om stell av høns:-)
    Pass på deg selv så du kommer deg skikkelig igjen, og nyt sensommer og høstdagene/Eirin

    SvaraRadera
  9. Hoppas du har repat dig. Nu är det verkligen skördetider och det kan ju vara lite stressigt det med om man vill ta vara på allt man lagt så mycket kärlek och möda på för att få fram.
    //Helene

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du är förnuftig och tänker på din hälsa i första hand - även om jag så klart förstår jag att du inte kan ta det med ro när det är skördetider.
    Men kära Laila. Du har just nu lite väl mycket...Önskar dig all styrka i världen. Kraaam!
    Anja

    SvaraRadera
  11. Tar så mycket ork och kraft när energin behövs till annat.


    เย็ดสาว

    SvaraRadera