torsdag 2 november 2017

Månadsbild - igen

När jag valde Orangerirabatten till föremål för förra fredagens inlägg i Blommig Fredag, Förändring,  som samtidigt blev Oktobers månadsbilder eftersom  den rabatten varit föremål för månadsbilder i år, ja då hade jag inte uppmärksammat att den här veckans tema är - Månadsbild.

Nåja, jag fotograferar gärna den rabatten (alldeles för gärna!) trots att det inte går att se någon skillnad mot förra veckan. Så idag valde jag att ställa mig längre bort och försöka fånga platsen. Varsågoda!



Kan inte låta bli att smyga med en skymt av en annan favoritrabatt, vårt Woodland som levererar året om och som är så här fint i början av november!


Fler månadsbilder hittar du via Bland rosor och bladlöss.

Nu piper vi iväg till Gotland över helgen, J och R tar hand om hus och höns. Kommer kanske inte att hinna besöka alla bloggvänner under bortavaron men lovar att kika in när vi är tillbaka!

12 kommentarer:

  1. Så fint woodlandet ditt er! God tur til Gotland, og god helg :)

    SvaraRadera
  2. Förstår att ert wooodland är en favoritrabatt. Trevlig resa!
    och Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Härliga färger i ert woodland och orangeriet gillar jag skarpt. Det är kul med månadsbilder eller att följa en rabatt/odling genom årstiderna. Tyvärr är jag fullkomligt usel på detta själv.
    Ha det fint på ön i havet!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Hei. Flott woodland. God tur og fin helg.
    Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  5. Frågan är vem som är mest förtjust du eller vi som får en chans att se den fina rabatten och orangeriet? Antagligen du som har möjlighet att vistas där. Vackert litet woodland med härliga höstfärger.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Det är så roligt med dig för att du är nöjd med vad du/ni skapat! Ditt woodland ser riktigt trevlig ut!. Ha en trevlig resa!
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  7. Jättefint woodland. Det är säkert snyggt hela året. Förstår att du fotar växthuset och omgivningarna runt det. Det är alldeles underbart.
    //Helene

    SvaraRadera
  8. Du kan leverera hur många bilder som helst på orangerirabatten :)
    Bring it on!

    Och glöm inte att hälsa på mig när ni är tebax ;)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hur fint som helst och ert orangeri pryder vilken bild som helst - det är så vackert!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jättefin bild med trädet i förgrunden.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Fin hage du har, og så kjekt med oransjeri. Ha en fin søndag, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
  12. Kul med nya vinklar och att få se större områden från er trädgård! Vackert woodland.
    Ha det gott!

    SvaraRadera